Opsesivne misli, laž i istina

Opsesivne mislis –kako mogu istovremeno biti i laž i istina

Da bi se shvatila puna moć misli, treba prvo shvatiti šta je misao. Misao je psihički fenomen, psihička pojava koja se odlikuje rasudjivanjem i procenom odredjenih unutrašnjih ili spoljašnjih objekata. Pretpostavka, u evolutivnom smislu, daje njena funcija adaptibilna. Misli nam pomažu da uskladimo bolje spoljašnji svet, svet oko nas, sa unutrašnjim potrebama i pulzijama.

Posto je misao psihički fenomen treba razumeti da je misao manja u odnosu napsihu, pa tako i manje moćna, što odmah implicira da snagom misli ne može se razrušiti integritet ili celovitost psihe )ovo je znašajno jer to znači da snagom naših opsesivnih misli mi ne možemo poludeti, možemo imati opsesivni poremecaj ali to je neuroza a ne ludil)  psihički integritet nikada nije ugrožen mislju.

Pod psihom se podrazumeva celovitost svih psihičkih procesa kako svesnih tako i nesvesnih.svesno nesvesno dijagram

Ova tipografija našeg psihičkog bića nam nalaže da napravimo jednu podelu koja se nameće iz definicije psihe a to je da se psiha deli na dve sfere koje se dopunjavaju ali u svojoj sustini i funkciji su suprotne, svesnideo i nesvesn deo. Necemo ulaziti u pogranicni deo mesanja svesnog i nesvesnog.

Bitno je da se razume da svesna i nesvesna sfera imaju svoje zakone, pravila i mehanizme koji su jedna drugoj nepoznana. Zbog toga je suludo na primer prevoditi i aplicirati zakon vremena na nesvsne porcese, u nesvesnom funcija vremena je iskrivljena i nema bitnu ulogu, dok je vremenski tok i sled sekvenci jako bitna dimenzija u svesti.

Kada raymisljamo o mislima, smatramo ih deom nas, našim istinama i da su one a priori tačne. Takođe se pri tom analizom bavimo samo svesnim značenjem, sadržajem misli. Pa tako opsesivna misao : Uzeću nož iz kuhinje i zaklaću se, na svesnom nivou pacijent tumači kao želju ili potrebu da sebi naudi. Paralelno ovoj misli postoji i jasna odbojnost, otpor i ne prihvatanje ovakvog gesta jer bi on značio nanošenje bola koji je stran, nezamisliv i neprihvatljiv za klijenta. Zbog ovog svesnog sukoba, mislim -ubi se , i istovremenog otpora i gadjenja spram misli, pojedinac dolazi do lako nametnutnog resenja da ludi.

Ako se ne uzme u obzir da misao dolazi is nesvesnog, i da je ona tamo formirana, nastala, pa shodno toj činjenici treba se pitati a šta je nesvesni sadržaj moje misli, ‘uzeću nož i zaklaću se’, teško da možemo napraviti bilo kakav značajan napredak u psihoterapijskom smilus.

Misao dolazi iz neizdiferenciranog sadržaja nesvesnog, koji sam po sebi je nepoznanica za nas, ali indirektno preko sadržaja nasih misli, izvlacenjem zajedničkog imenioca iz svih misli možemo doći do ‘atmosfere’ odnosno naših nesvesnih pretpostavki i ubeđenja koja čuče i zrače iz nesvesnog sadržaja.

Pa tako petpostavimo da razradom sadržaja se dodje da je unutrašnji stav iza ospesivne misli doživljaj neizmernog besa, agresivnosti koja je sputavana kroz ceo život našeg klijenta. Da su životni uslovi bili kastrativni i da je na svaki izliv besa klijent doživljavao kaznu. Pretpostavimo da je to dovoljno za formiranje jednog svesnog stava da se bes ne sme osećati i da ako se bes oseća to je dokaz da se čovek oseća nedostojno, nevoljeno i bezvredno.opsesivna misao dijagram

U svesti naseg klijenta dominira automatska misao :uzeću nož i zaklaću se. Zatim se nižu ruminacije, mentalna prežvakavanja svesnog materijala. To su tokovi misli koji se delimično bave originalnom, automackom mišlju, ali u glavnom njima dominira dalja razrada. Klijent ide dalje, i obicno kognitivnom distorzijom povećava katastrofičan ishod u glavi. Pa tako ruminacije na automatsku misao mogu biti: ja sam ubica, ako ubijem sebe moji će biti stigmatizovani, a šta ako dignem ruku na decu u tom ludilu, i tako dalje. Osoba sve više i više gubi kontrolu i neminovno dolazi do zaključka da je loša, bez kontrole i luda. Kako grafik pokazuje, ruminacije učvršćuju nesvesno verovanje, u našem slučaju, agresivnosti i nemanja kontrole nad sopstvenim ponašanjem. To verovanje, poput unutrašnje atmosfere, ili filtera, boji svaku nestrukturiranu misao koja krene da se rodi u našoj svesti.

Novi koncept raspolućene misli, dvostrane misli, jeste da primarni nesvesni sadržaj koji se pod uticajrm nesvesnog verovanja radja kao finalna svesna automatska misao. Ta misao u svesti napm preko svog simboličnog sadržaja nudi razrešenje i uvid u to koji je nesvesni konflikt, koje je to verovanje koje boji automatsku misao.

Misao tako nosi Janusovu karakter, i pretstavlja i istinu i laž. Istina je u celovitosti misli da je ona tačna ako lepo prevedena na jezik nesvesnog, ali je potpuno netačna ako je gledamo samo u kontekstu svesti i da sam sadržaj misli, u svesti, besmislen.

kako leciti opsesivno kompulzivni poremecaj -strah od ludila i gubljenja kontrole

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

58 thoughts on “Opsesivne misli, laž i istina

  • January 25, 2018 at 11:21 am
    Permalink

    Pozdrav Zarko moracu da napisem opsirnije malo da biste me razumeli bolje i dali koliko tolikoo adekvatan odgovor koji bi mi mogao pomoci jer ne mogu vise sam treba mi pomoc jer znam da imam problem,pomazu mi stvari koje pisete smire me ali na neko vreme.Znam da imam problem sa opsesivnim mislima i strahovima.Sve je pocelo pre mozda 3 godine.Ja sam muzicar,mogu reci da sam koliko toliko napravio neki uspeh za sebe ali toliko je sve bilo stresno i napeto u tom poslu,previse nerviranja,konstanta opsednutost poslom,sviranjem nebitnim ljudima to je iz nesigurnosti u sebe i znam da mi je sve pocelo od toga.Mnogo sam uporan kada treba nesto da se resi tako i za ovo ali mi treba pomoc da prevazidjem neke stvari koje se kose sa mnom i mojom licnosti,a sa kojima nikada pre nisam imao problem i ziveo sam normalno sasvim.Naime,prvo sam izgubio volju za nekim preteranim druzenjem,a pre sam bio hiperaktivan nisam mogao sebi da objasnim zasto mi se ne ide negde???onda sam poceo da gubim volju za uzivanjem u seksu,a to je najvise pocelo da me uznemirava,mislim nisam definitivno izgubio volju kada dodje do tog cina meni je lepo i uzivam ali tesko se pokrecem,a ja koji sam nekada bio hiperaktivan i ziv da se meni to desava pa nemoguce cesto osecam umor i bolove u misicima….nisam upao u onu fazu da sam legao u krevet i ne ustajem krecem se ali sve mi je postalo nekako tesko mrzovoljan sam ali idem protiv sebe samo da bi se izborio sa ovim.Imam neke stvari iz detinjstva koje sam uradio,osecam toliku krivicu i prezir prema samom sebi zbog toga,a pre nisam imao problem sa tim smatrao sam da je to decije i da nema veze sa onim u sta sam ja odrastao…Bio sam jako nemirno dete puno zivota i druzio sam se sa drugarima pravili smo probleme decija posla,tukli smo se eto detinjstvo,kada smo imali 8 godina nasli smo neki pornografski casopis i gledali i onda ja kazem drugaru ajde da probamo kako to rade muskarac i zena mislio sam nece nam devojcice dati da to sa njima probamo pa da mi probamo kako to izgleda i onda smo se skinuli ali naravno nije doslo do toga,a to nije bila zelja za uzivanjem pojma nisam ni imao sta radim 8 godina sam imao,prvi razred kada sam bio imao sam naravno simpatiju iz klupe Bojanu kao i svi i uvek sam imao neku simpatiju ali iz mog nestasluka uradio sam stvari koje me danas proganjaju i plase…cesto smo gledali pornografske casopise sad kontam da to nije trebalo da dodje tada u ruke dece…tako sam jednom se skinuo u stanu isto sam imao 8 godina i mom mladjem bratu koji je mozda tek progovorio i prohodao bio skinuo se i rekao da mi popusi on je pobegao od mene ja ne znam sta bi sada da se to desilo tada ne znam kako bi se nosio sa tim ,a ne bi znao za to da nismo gledali te casopise , i jos jednom sto sam uradio to je bilo tada sve u kratkom vremenskom roku brat je spavao u krevetu,a ja sam hteo kao da ga prepadnem kao da ja njega probudim diram ga penisom po dupetu pa kad se on probudi da se ja kao sakrijem a on pojma nema kao sta se desava…eto prvi put da sam nekom rekao sve to sto me proganja…posle je moj rast i razvoj tekao sasvim normalno prve ljubavi zaljubljivanja nikada nisam imao problem sa tim mogu nazvati traumama koje sam sam sebi napravio u detinjstvu…Sve dok nisam poceo da vodim jako stresan zivot kroz muziku i druzenje sa negativnim ljudima koji su me jako iscrpili onda sam od svih stresova poceo da gubim volju i onda su poceli da mi se javljaju strahovi sta ako ubijem brata oca majku druga???pa se onda raspravljam sam sa sobom pa gde bi ja to uradio pa nema sanse bree pa to nisam ja ,nisam znao sta mi se desava,bilo me je sramota da pricam sa nekim o tome jer osecao bi se odbacenim…imao sam druga koji mi je pricao kako pati od anksioznosti ja nisam ni znao sta je to i onda mi je on objasnio sta mu se desava i ja sam shvatio da se slicne stvari desavaju i meni i ti strahovi ali me sramota bilo da pricam sa njim okidac je bio kada mi je rekao kako se jednom prepao da ce mu se dici na muskarca…od tada pocinjem da sumnjam i ja u svoju seksualnost od tada mi sve ide nizbrdo i pocinje da me progoni ovo iz detinjstva sve sto sam vam ispricao,a na sve to vec pre toga sam izgubio volju za uzivanjima i onda jos i ovo…a sve je bilo normalno imao sam mnogo devojaka zaljubljivao se mnogo puta nikad problem u sebi imao nisam,i onda imam kocnicu da li sam gej ili nisam gej to me koci da ne idem nigde da se ne druzim sa drugarima jer se plasim da sam gej,trenutno sada imam devojku do koje mi je mnogo stalo skoro smo se upoznali i zelim sa njom da budem ali ova anksioznost ili depresija sta je vec potiskuje mi osecanja na momente pa onda se plasim sta ako mi nije stalo???a onda kad se ne cujemo osecam da mi jako nedostaje sve mi je prelepo i ne bi zeleo da moje stanje psihicko ugrozi nas odnos,kada odem kada setam sa njom zaboravim na sve te probleme jedino sto u glavi imam problem sto razmisljam da li cu postici erekciju onda me i to odvodi u strah i bezvoljnost?zbog nekih losih iskustava kompleks…Onda kad nemam te epizode napada strahova osecam toliku privrzenost i zaljubljenost da je to strasno a ovi strahovi koji mi se desavaju uskracuju mi uzivanje sa tom devojkom a ja ne zelim da se to desava zelim da se zabavljam sa njom i da uzivam i da nemam vise ovu borbu u samome sebi da prevazidjem misli koje me opsedaju jer sam vodio zivot normalno i nisam se kosio sa tim stvarima nikada dajte mi savet molim vas i recite mi ima li nade za mene???ocajan sam zbog ovog stanja jer zelim da zivim normalno

    Reply
    • January 25, 2018 at 12:28 pm
      Permalink

      Postovani
      Mislim da je najbolje da krenete sa terapijom. Prvo da se vidi sta je primarni problem opsesivnost, depresija ili ima i hipomanije nista to ne mogu da tvrdim iz prilozenog. Tesko da cete sami naci recept sami, bez strucne pomoci jer suvise dugo traje

      Reply
      • January 25, 2018 at 1:00 pm
        Permalink

        Vrlo rado ja sam spreman za terapiju samo da se izvucem iz ovog stanja vec mi je malo lakse jer sam vam izneo moj problem i verujem u sebe da cu ovo prevazici

        Reply
        • January 25, 2018 at 1:24 pm
          Permalink

          Postovani nema razloga da ne moze da se poboljsa situacija i generalno paihicko stanje.

          Reply
          • January 25, 2018 at 1:56 pm
            Permalink

            Pisao sam vam na viber ds se dogovorimo oko terapije pa eto ako mozemo da stupimo u kontakt

          • January 25, 2018 at 1:57 pm
            Permalink

            Pardon skype

  • November 30, 2017 at 1:00 pm
    Permalink

    Pozdrav Zarko.Imao bih jedno pitanje za vas.Mislim da imam problem sa OKP-om.Imam 23 godine,zovem se Aleksej i zivim u Banja Luci.Moji problemi su krenuli 2013 godine,tad sam nekim besmislenim stvarima davao znacaj i mucile su me da sam morao raditi te kompulzivne radnje da ih desetkujem.Npr ako uradim ovo ili ono,ne moram uraditi to o ceme razmisljam.Radim u trgovini kao trgovac.Ponekad igram kladionicu i cekao sam jednu utakmicu na moj tim koji je sutirao penal pomislio sam ubicu se ako promasi penal jer sam bio nekako siguran da ce ga pogoditi.Jednostavno,kao da sam namjerno to pomislio jer sam bio siguran da ce pogoditi,on promasi.I naravno promasio je.Od tada me muci to.Pitam vas kakav je to problem o kom razmisljam stalno,sta ako to moram uraditi jer sam rekao,sta ako nisam dobar ako to ne uradim iako ne zelim a muci me i mislim da bi to lako uradio,a necu.Sta uopste znaci to ako?

    Reply
    • November 30, 2017 at 4:56 pm
      Permalink

      okp je sistem koji se bazira na verovanju, magiji i uzrocno poseldicnim stvarima koje s uvan logike. ako kazete sebi to je glupo i nelogicno nikada necete napraviti pomak, magisko verovanje u svom najsirem smislu je umrezeno i ugradjeno u nas mozak. taj potencijal usmeren na praiv nacin moze da se uobliciu religioznost, tako da to nije bez veze. na tom principu se razvija okp. kako ga razbiti postoje teorijski koncepti i tehnike ali bez individualnog psihoterpaijskog rada tesko
      inace moaj ekspretiza i jesu okp jer je jako izazovan itezak za rad. ako ste zainteresovani imate moj kontakt pa mozemo zakazati termin ako to zelite
      s psotovanjem

      Zarko

      Reply
      • December 25, 2017 at 7:29 pm
        Permalink

        Postovanje Zarko.Dobio sam savjet da se postavim u ulogu posmatraca.Da to uopste ne dozivljavam kao da sam to ja nego neka moja misao koja mi smeta,i da moram pustiti mozak neka prica sta god hoce a da ga ja ne dozivljavam.Jeste da je jako tesko ali ponekad uspijem na duzi period da to desetkujem.Da li bi mi i vi to savjetovali?

        Reply
        • December 25, 2017 at 8:17 pm
          Permalink

          To je dobro u borbi protiv simptoma ali sustinski ne resava problem bez pronalazenja pravog korena same neuroze

          Reply
    • January 31, 2018 at 12:31 pm
      Permalink

      Pozdrav Zarko,evo mene opet.Stanje mi se znatno bilo poboljsalo jer sam shvatio jedno vrijeme da to nisam ja,nego nametnute misli sa polja i da se to ne mora uraditi jer su to samo bezazlene misli iako sam ih ja pomislio,mozda namjerno.Medjutim,procitao sam na fbu neki post gdje se kaze da je isto razmisljati i govoriti,jer su i misli tj razmisljanje u sebi isto sto i govoriti samo sto ne izgovaramo,nego izgovaramo u sebi.Da li to znaci da su te misli ili to sto sam ja pomislio ili kockao se sa svojim zivotom da li ce promasiti ili pogoditi taj penal,istinite?Zapitam se zasto sam se ja kockao tad sa svojim zivotom?Zasto mi je to trebalo?Da li sam se ja uopste kockao sa svojim zivotom ili su to samo gluposti?Nekako,imam osjecaj da kad bih naisao na nekog ko ima isti moj problem da bi mi bilo lakse.Kad bi isto tako nesto pomislio neko da ce se ubiti ako ovo ili ono ne bude,i stvarno to ne bude,da ako to ne uradi,necu ni ja.

      Reply
  • February 3, 2017 at 12:37 pm
    Permalink

    Postovani, moj problem je da me muce misli sta ako ne volim muza.. sta ako nemam osjecaje za njega… sta ako ga ostavim ( tada me preplavi strah i anksioznost)… a to je pocelo ima par miseci kad mi je jedna prijateljica pricala o duhovima kako je vidila dok je spavala neku crnu sjenu iznad nje i pripala se… itd glupost iskreno glupo se osjecam da to govorim.. e onda sam ja lipo pocela par dana nakon svoje scenarije ( Boze sacuvaj).. scenarij ” zamisli da u mene ude neki duh pa da ja nisam vise ista osoba.. da ne volim vise muza… da ga ostavim”… pa onda to pitanje me streslo… i pocela je ta opsesivna misao i scene zamisljanja ” sta ako ga ostavim i odem ako sve sta imamo upropastim ako ga nevolim… onda kako to uopce mogu mislit pa jeli ga ja uopce volim kad tako mislim onda sumnja u to… pa onda osjecam da ga volim ali opet dodu te sumnje i strah od toga… eto to bi bilo to kako je pocela ta misao i razvijala se.

    Reply
    • February 3, 2017 at 1:34 pm
      Permalink

      postovana
      ako udje duh znaci da cete izgubiti kontrolu i izgledada je vas anjveci strah sta cete ako ga ne volite..sta bi bila psoledica?
      ako gane volite nece ni on vas i ostavice vas.
      biti sam, sta znaci za vas?
      sta je sustina opsesivne misli? da ga ne volite ili da naglasi strah koji imate od odtajanja sami bez muza..to bi bilo sazet smer u kome trebada serazmislja

      Reply
      • February 3, 2017 at 2:06 pm
        Permalink

        Postovani, nije me strah biti sama vec neznam zasto imam te misli a volim ga. znaci te misli me plase a volim ga.
        sustina opsesivne misli je sta ako ga ostavim i nestanu svi osjecaji koje imam a tako mi je lipo sa njim i sretna sam i ispunjena.

        Reply
        • February 3, 2017 at 2:17 pm
          Permalink

          Zanima me da li me treba brinit je li ja zaista volim muza zbog te opsesivne misli ili? Jeli ta opsesivna misao istinita ili? zasto se pojavljuje ako sam zadovoljna i sretna do tada bila dok se nije pojavila a nije se dogodio nijedan razlog zasto bi se to promijenilo.

          Reply
  • February 2, 2017 at 3:58 pm
    Permalink

    Pstovani, molim vas za pomoc. Naime ima koji mjesec su mi pocele opsesivne misli (rocd) i pitanja da li volim svoga muza sta ako ga ostavim itd…te se onda osjecam jako anksiozno i osjecam strah jer znam da ga volim i do tada je sve bio u najboljem redu i bila sam prezadovoljna. Negde sam procitala kako drugi pod utjecajem ovih misli zaista i ostave partnera iako ga vole i toga me jos vise strah. Bila bih Vam zahvalna ako bi mi mogli odgovoriti da li zaista ljudi pod ROCD mogu ostavit partnera iako ga vole najvise? Te kako da postupam sa ovim mislima kad se pojave niotkuda i znaju bit uvjerljive? Hvala Vam

    Reply
  • September 24, 2016 at 11:06 pm
    Permalink

    Postovani pozdrav.Imam problem i potrebna mi je pomoc.Ja sam svjestan da imam neki oblik psihickog poremecaja.Imam 21 godinu zovem se Dragan.Citao sam o opsesivno-kompulzivnom poremecaju i mislim da je to u pitanju.Radim u trgovini a povremeno se bavim kladjenjem iz hobija.Gledao sam rukometnu utakmicu i nju sam jedino cekao da dobijem neki novac,i moj tim pred kraj utakmice sutira penal.Rekao sam u sebi ubicu se ako promasi penal jer sam bio siguran da ce pogoditiZbog toga sam to i rekao.Sutirao je i promasio.Od tada pocinje moja borba sa tim.Kao da mi nesto kaze hej ti to moras uraditi zato sto si se okladio.A ne zelim i necu.Sta da uradim postajem anksiozan i ometa me u poslu ovo.Jednostavno ne znam kao da moram nekoga pitati jel stvarno to se mora uraditi?Hvala svako dobro

    Reply
    • September 25, 2016 at 9:50 pm
      Permalink

      postovani,
      izgledada se razvila opsesivna misao i da sada pocinje da muci.
      to niej tako redak poremecaj ali nije lak za lecenje tako da je moj savet da razmsilite o psihoterapiji jer sma siguran da ni jedan savet, niti odlaganje kretanja na terapju nece pomoci jer je za ovu promenu ptreban kontinuiran i malo duzi rad.
      sustinski morali bi polak oda krenemo i da pocneno sa mejanjem stavoa kako bi dobili promenu koju zelimo

      Reply
      • September 27, 2016 at 6:07 pm
        Permalink

        kao da mi nesto kaze hej ti to moras uraditi sad ili kasnije.Kao da mi neki drugi ja govori kakav si ti to covjek ne drzis se date rijeci.Onda trazim po internetu(mozda neki proces razuvjeravanja) da li je jos neko imao isti ovakav problem,da li je jos neko isto ovako pozelio i ne uradio.Kad nadjem nesto slicno bude mi lakse,tipa nadjem neki post koji glasi ubicu se ako…(mada znam da je neka zezancija) i razmisljam jel se to mora uraditi i da li je to neko pravilo koje se mora ispostovati,to prokleto “ako”

        Reply
        • September 27, 2016 at 6:14 pm
          Permalink

          postovani
          princim ako onda je princip treba-mora.
          sto znaci da postoji potreba za nekom vrstom perfekcionizma koji nikada nije dobar za nas. pitanje MORANJA je pitanje kontrole i ne kontrole. tako da vase opsesivne misli i metakognicija reflektuju opste stanje psihe, koje je ocigledno ogrezlo u krutim zahtevima.

          Reply
          • September 27, 2016 at 7:02 pm
            Permalink

            Znaci ako sam vas dobro razumeo to se ipak ne mora ispostovati.Znam da imam problem,znam da je problem sa psihom i da se to treba lijeciti ali kako?Kako naci nacin da se to savlada?Da li se to uopste moze i savladati?Jer jedan period tokom dana(kraci)kao da zaboravim na to,pa se opet vrati.Ustanovili smo da su u pitanju opsesivne misli koje vec poprimaju i kompulzivne radnje,npr ne moram to uraditi ako nesto drugo uradim.Psihicki se smirim na trenutak pa opet isto.Ali i tada kad sam to rekao u sebi,,kao da sam zelio to da uradim pa sam to izrekao,jer i tada sam imao problem sa okp-om,kao da sam siguran bio da ce dati a on promasi.

          • September 27, 2016 at 7:07 pm
            Permalink

            to se leci kroz psihoterapiju, morali bi da zakazemo i onda bi polako usli u porblematiku. a ovo sto vi opisujete jeste okp -ako su izostale kompulzije ne cini gamanje problematicnim. moj vam je savet dase javite i da zakazemo i da polak okrenemo jer problem bez psihoterapije necete moci da resite.

  • August 2, 2016 at 5:22 am
    Permalink

    Dragi žarko mene je ovaj post baš zbunio i mislim da ga očito nisam onda razumjelA pa ako možete da mi pojasnite kakve istine ima u opsesijama..dali to znaci da mi nesvjesno želimo napraviti ono što opsesija nameće?

    Reply
    • August 2, 2016 at 7:53 am
      Permalink

      postovana, pogresno ste razumeli. da bi se razumelo sta ospesivna misao znaci treba se izanalizirati i tesko je da pojedinac to sma uradi. ALI sta mozete znati jeste da ono sto kaze BAST TO NIJE TACNO, niti je poenta. osoba koja ima misao ubicu se nece niti zeli to da uradi, osoba koja pomisli, da bog da umrla moja majka, ne zeli tustvar niti je to poenta. Ospesivne misli su misli kontrole i suprotnosti ali o to bi mogli na terapiji da razjasnjavamo

      s postovanejm,
      Zarko

      Reply
  • August 1, 2016 at 12:40 pm
    Permalink

    Postovani Zarko,citao sam tekst o opsesivnim mislima i ne znam gdje se ubraja moj problem.Prije 2 godine dobio sam e mail od nekog advokata Frederic Bonfoha kako je njegov klijent poginuo sa porodicom u saob.nesreci i da me je kontaktirao jer imam isto prezime sa njegovim kljentom da nasljedim novac 8,2 miliona dolara.(cudno mi je kako on zna kako se ja zaista prezivam)To sam tada ignorisao misleci da je neki haker.Medjutim prije pola godine listajuci arhivu naidjem na taj e mail(koji je detektovan u junk folderu mslm kao spam) i od tada krece moja borba sa mislima da sam izgubio toliki novac,da sam mogao nasljediti te pare.Iako me mnogo ljudi ubjedjuje da je to prevara ja mislim drugacije zasto i zbog cega.Zatim na poslu izgubim volju da radim jer sam izgubio toliki novac koji sam mogao dobiti.Inace tekst je na lose prevedenom srpskom jeziku.

    Reply
    • August 1, 2016 at 12:47 pm
      Permalink

      postovani Milane,
      prvo bez brige, niste izgubili novac jer je u pitanju rpevara. Naslednici se ne kontaktiraju preko e maila, niti se to tako radi. Advokati su placeni i dobiju svoj deo provizije kad ostvare prebacivanje novca na Vas i zbog toga su veoma zaiteresovani da vas nadju i da zavrse testament jer dok ga ne realizuju nema za njih novca. tako da je u pitanju prevara.
      a ovo st oopisujete jeste ospesivno i jeste zalecenje cim pati i trpi posao.
      lecenje da znate, nije lako niti jednostavno zato ej jako bitno da se obratite terapeutu koj izna sta radi. ako ste zainteresovani mozete mi se obratiti preko maila pa da vidimo sta mozmeo da ucinimo.
      takodje mislim da postoji odredjena skrivena pretenzija da vam stvari jednostavno pripadaju i da ste zasluzili, po sadrzaju misli pa bi trebalo i to da se preispita odakle da vama sleduje takva luda sreca koja bi vas postedela daljeg posla i rada? ali to je sve za psihoterpaijsku analizu i da se vidi o cemu se tu radi.
      s postovanjem
      Zarko

      Reply
      • August 1, 2016 at 9:28 pm
        Permalink

        Postovani Zarko zaista vam hvala na odgovoru,mislim da cu vam se uskoro javiti.Prijatno

        Reply
  • May 27, 2016 at 8:43 pm
    Permalink

    Postovani Zarko,imam problem(ako se moze tako nazvati)Imam 21 godinu.Moj problem je u sljedecem.Meni se u glavi javljaju svakakve misli.Najvise one gdje kunem da bog da itd (primjer da bog da umro)ljude oko sebe bez ikakvog razloga.Javljaju se prema clanovima porodice,komsijama,prijateljima skoro svima.Evo danas mi je preminuo komsija (mlad covjek)preko puta mene(koji je par mjeseci vodio borbu sa rakom bubrega sa metastazama na mozak iako je vodio zdrav zivot)Bojim se da su mi se javljale i prema njemu takve misli u skorije vrijeme odkad je bolestan.Osjecam se nekako bespomocno ali i dalje funkcionisem i odlazim na posao.Ali kad osjetim da ce mi se javiti takve misli prema njemu,ja izgovorim kontra rijeci npr:Da bog da ziveo jos mnogo godina i pobjedio bolest.(iako sam svjestan da je ovo kompulzivna radna ali mi bude mnogo lakse)Takodje sam razmisljao o svemu.RAzmisljao sam (prije nego sto je umro komsija)kako ga sahranjivaju pa kako ce umrjeti itd.Toliko mi je zao i osjecam da sam mozda i ja doprinjeo toj njegovoj bolesti tako negativnim razmisljanjem.Mozda bih trebao posjetiti psihijatra i ukljuciti se na terapiju jer vec dvije godine sa ovim se borim(da vam ne navodim ranije primjere) ali nedostatak finansija mi neomogucava.Sta vi mislite o ovome i svaki savjet bi mi dobrodosao.LP Dusan.

    Reply
    • May 27, 2016 at 9:36 pm
      Permalink

      Postovani,
      trebalo bi da se obratite psihijatru ili psihoterapeutu i da pocnete sa terapijom, za medikamente necu komentarisati jer nije moje polje rada.
      sto se tice rada sa opsesivnim mislima, borba zahteva predan i temeljan rad. pripada tezim poremecajima ali nemojte da vas to obeshrabri jer sam imao slucajeve koji rese problem veoma brzo. Jedno je sigurno, pomoc vam je potrebna i trazite je. nemojte citati na internetu (i ako sam svestan mog komentara, moj blog tu pripada) jer svasta ljudi pisu i ne podleze cenzuri.
      Ne plasite se jer ne mozete poludeti.
      Ne strepite da vase misli mogu da se obistine.
      ako Vam je do eksperimentisanja, lepo meni pozelite da umrem u narednom periodu, npr 10 dana, pa proverite. Ja sam siguran da se to nece obistiniti. Tako da slobodno probajte,testirjate vase misli da li su toliko mocne

      s postovanjem,
      Zarko

      Reply
  • April 1, 2016 at 8:39 am
    Permalink

    Imam slican problem.Da li mi mislju “Da Bog da” zaista mozemo naneti nekom nesto jer to je zaista teksa rec.Da l mozemo tako reci ureci nekog Jer i mene je strah nikad ne bi zeleo da se nekom deso nesto ruzno.Da li je moguce resiti se tog tako reci klevetanja jer me strah za ljude oko mene i ne mogu normalno da funkcionisem a i religiozan sam pa me takve misli jos dodato muce.Molim vas pomozite

    Reply
    • April 1, 2016 at 9:55 am
      Permalink

      Postovani Nikola,
      ako zelte da resite problem mora da se obratite za terapiju jer nema drugog nacina resavanja vaseg problema. ako nisteu finansijskoj situaicji da platite privatno, zdravstveno osiguranje pokriva psihijatre u drzavnim ustanovama pa se obratite tamo za pomoc.
      ne mozemo mislima naneti drugom zlo, odnosno ureci nekog. misli ne sluze niti imaju tu funkciju.

      Reply
  • March 31, 2016 at 5:02 pm
    Permalink

    Pozdrav
    Mene interesuje da li postoji neka samopomoc kod opsesivnih misli.Da li ovo moze preci u sizofreniju?
    I kako se osloboditi osjecaja straha i panike koji nas obuzme

    Reply
    • March 31, 2016 at 8:55 pm
      Permalink

      postovana Neska,
      iskustvo je pokazalo da ako se covek ne izbori sa svojim problemom u roku od 3-6 meseci da su male sanse da ce uspeti sam, ne kazme da nije moguce smo da je veoma retko i tesko.
      Postoji dva oblika neuroze- imamo neurotkso stanje tipa opsesivnost, i durgo stanje kao tranzitno, samo privremena faza opsesivnosti ali se razvije u psihozu. naranvo da se razlikuju ta dva stanja i za to sluze dijagnosticari koji procenjuju koja je vrsta i sta je adekvatno lecenje.
      oslobadjanje od straha i panike je u stvari ono sto se radi na terapiji, bas ucenje i sticanje vestina i uvida koji ce pomoci da se strah prevazidje.

      Reply
      • April 1, 2016 at 6:52 am
        Permalink

        A da li moze preci u sizofreniju?

        Reply
        • April 1, 2016 at 9:53 am
          Permalink

          ako je tranzitno stanje, da moze, ali to nije tako cesto i da bi se videlo o cemu se radi najbolje da se obratite psihologu, psihodijagnosticaru ili psihijatru. takodje mora biti nekih shizofrenih elemenata ili da je karater misli sizofren. Ali to je da proceni strucnjak a ne vi.

          Reply
  • March 30, 2016 at 8:15 pm
    Permalink

    Kako se rijesiti opsesivnih misli
    Desava mi se npr.da kao kunem nekoga.To me zaista plasi jer to nisam ja.Pokusavam da kontrolisem svoj um ali sve vise mi se cini da on kontrolise mene.Stvarno me je strah da se nekom zaista moze desiti nesto a to naravno nikad ne bih htjela.Strah me je i za moje bliznje.Kako se rijesiti svega ovoga i da li je moguce vratiti se u staro stanje

    Reply
    • March 31, 2016 at 8:47 am
      Permalink

      Postovana Mi,
      opsesivne misli su uvek neprijatnog sadrzaja kojeg se se plasimo. To ne znaci da ce se desiti. Moguce je resiti se ospesivnih misli i postoje dva glavna pravca za resavanej, jedan je ici po lekove kod psihijatra drugi je psihoterapija. Zavisno koliki je vas problem treba se napraviti plan lecenja. U glavnom psihoterapijski rad sa opsesivnim mislim traje dugo i zahteva veliku borbu i psovecenost. Bez ogromnog angazmana nema uspeha.

      Reply
      • March 31, 2016 at 8:51 am
        Permalink

        Da li je moguce sa Vama ugovoriti?

        Reply
        • March 31, 2016 at 8:55 am
          Permalink

          Da, naravno. obratite mi se putem maila objasnicu vam sve uslove. Mada se svode na zakazivanje termina koji i vama i meni odgovara. pisite na tgltrp@gmail.com i dogovoricemo sve.

          Reply
  • February 28, 2016 at 9:35 pm
    Permalink

    I s obzirom da ste rekli da moja terapija možda nije dovoljna šta da radim po tom pitanju dalje?

    Reply
    • February 28, 2016 at 9:38 pm
      Permalink

      Prvo mislim da treba da sejanso vidi koji je problem u pitanju, za to ima 2 smera. ili krenete na psihoterpiaju i kroz par seansi se, kako je uobicajno, vidi staje u pitanju. u zavisnosti od dijagnoze pijete lekove. To bi trebalo neki dobar sihijatar da vam vodi.
      druga varijantaodete u klinicki centar prijavite se za psihodijanosticki intervju, odradite testove i udjete u protokol u drzavnoj ustanovi.

      kad vam je lose vi morate jos vise da zapnete da pronadjete pomoci, jer sami tesko da cete moci da iznesete strahove koji se namecu iz iracionalnog rezonovanja.
      iskreno- moj savet je psihoterapija sa nekim ko vama odgovara i sa kojim imate dobar terpaijski savez.

      Reply
  • February 28, 2016 at 9:00 pm
    Permalink

    Pozdrav. Već pijem terapiju Dipresan 20mg 1 ujutro, i Misar po potrebi.
    Prije nekih dva tri mjeseca mi se pojačala panika, i čini mi se da nakon što sam konačno pa skoro prebrodio tu paniku da se pojavilo ovo.
    Kompulzivne radnje npr kada pijem vodu tačno se zna, kada ostavljam neke predmete tačno se mora znati kako stoje itd itd.
    Sinoć mi se javila pred spavanje u krevetu da bih mogao ubiti sebe ili oca, ili nekog oko sebe da ću napraviti neko zlo bilo kome, i popio sam misar i zaspao. Čitao sam o šizofreniji misleći da je to, ili da sam poludio. Molim vas za odgovor jer ne znam odakle mi ovakve stvari u glavi, jer nikad nisam bio agresivan, ili slično. Da li se ovdje radi o ”ludilu” depresiji okpu, ili sklopu anksioznosti panike itd itd.

    Reply
    • February 28, 2016 at 9:29 pm
      Permalink

      postovani,
      trebalo bi da se vidi da li je u pitanj uospesivna misao. to iz ovog ne mgou da kazem niti ima dovoljno informacija. razmisliste, koliko e cesto javlja takva misao, koliko se dugo namece, koliko traje? sta radite da bi ih neutralisali?
      takodje iz okp se ne prelazi u shizofreniju. nije to put i razvoj bolesti.
      moguce je da je u pitanju duga anksioznost ili panika i da su ove misli progresivno psotale gore i gore. ako se ne lecite i ne resavate uzrok nastanka bolesti moze se desiti pogorsanje u vidu opsesivnih momenata.
      s postovanjem,
      Zarko

      Reply
      • February 28, 2016 at 9:34 pm
        Permalink

        Pa trajalo je par minuta, i prije mi se znalo javljat da je to nepodnošljivo itd. U zadnje vrijeme se znaju javit misli o samoubistvu malo češće ipak, ali s obzirom da je to bilo u sklopu situacija kad sam osjećao paniku nisam se obazirao na to.
        No sinoć je to bilo dok nisam imao panični napad, pa me malo više zabrinulo.

        Reply
  • February 14, 2016 at 3:11 pm
    Permalink

    Preporucujete individualni rad.Samo da vam odgovorim na postavljena pitanja.Strah je poceo kada sve ono sto uradim ,nije bilo dobro od strane direktorke i koleginice.Uvek san se jezila od verbalne agresije,psihicke ,socijalne,nepravde.Pravila ponasanja od nje su bila individualna od osobe do osobe.Zahtevi sada i odmah.Postavljanje >bubica>na radnom meatu,kasnjenje od pet minuta je neoprostivo.Vikanje na mene pred kolektivom bezrazlozno.Koleginica koja je znala kako s njom je to koristila i na sve nacine moj rad >minirala> i prosto nedozvoljavala da radim svoj posao jer ne znam ,ona ce.Verovala sam joj.Pred njim sam se pretvarava u osobu koja nism ja.Posle nekoliko godina samu sebe sam smatrala nesposobnom,mrzela sebe i sve oko sebe.Gubitkom posla ,bukvalno sam izbacena kao nesposobna,to sam osecala.Nisam bila deo >klana>.To me bolelo.Na novom radnom mestu ni traga od toga,ljudi me postuju ali ja ne znam uspostaviti ni svakodnevnu komunikaciju bez opterecenja >sta ce misliti o meni,da li gresim>Ja sam ista osoba sa istim radnim sposobnostima ali ovde me cene i nemam u tom smislu problema.Najaci trag je ostavila na mene i od nje se jos nisam oslobodila koleginica s posla>vampir>koja je uvek sve znala,ona je bila sef a ja slusala iz zapecka.Zatim je progovoio moj glas, koji moze sve, da to nisam ja kakvom me je ona >napravila>.To je predugo trajalo.>Privatno>direktora mi je i rekla,kada vise nismo bili u poslovnom kontaktu,>pa maltretirala sam te,to mogu svi potvrditi u kolektivu>povodom mog gubitka posla.Uvek su me svi prihvahali ,ranije i ja verovala svima.Prvi put sam na tom radnom mestu dozivela da sam odbacena.

    Reply
    • February 14, 2016 at 5:29 pm
      Permalink

      da, preporucujem individualan rad jer niko ne moze videti svoja ledja, zbog toga je potrebno drugo lice da bi se pravio kvalitetan uvid. iz prilozenog se vidi los kolektiv, ali kako je to uticalo,zbog cega je to uticalo na ovaj naci, to bi trebalo da se vidi tokom terapije.
      s postovanjem,
      Zarko

      Reply
  • February 14, 2016 at 2:15 pm
    Permalink

    Postovani,3 god.se lecim od anksoznosti.10 god.sam trpela psihicko nasilje od direktorke i >psihickog vampira>koleginice s kojom sam radila.Sada sam promenila radno mesto.Kontakt sa koleginicom je sveden na minimum.I dalje osecam strah.Nekada se plasim nje.A nekada ljudi na novom radnom mestu ,da li ce da me prihvate, jer na proslom radnom mestu nisam bila prihvacena ni sada ne znam zasto i omalovazena na svim poljima.Fakultetsi sam obrazovana.Na novom radnom mestu nemam problema sa sredinom ali imam sama sa sobom.Trudim se i previse da me prihvate jer s plasim proslosti i odbacivanja ljudi koje sam dozivela.Naravno pojedinci su me voleli.Kako da resim problem socijane fobije.Na cemu da radim ?Nisam u sebi ni resila deo >psihickog vampira>je je on uzas.Hvala .Pri poslednjem panicnom napadu sam prvi put imala osecaj da se to desava nekom drugom ne meni,osecaj depersonalizacije.

    Reply
    • February 14, 2016 at 2:42 pm
      Permalink

      Postovana Marija,
      Kad kazete lecite se na sta mislite? da li ima napretka u lecenju?
      Iz vaseg primera se moze videti da pormena sredine ne donosi izlecenje odnosno resenje konflikta koji postoji u vama. Bilo gde da se naalzite stvar ce se ispoljavati u nekom od oblika. Zbog cega i sta je u psihickom sistemu tako da bi se javljao strah?
      kako sevais strahovi manifestuju?
      Kako bih vam pomogo i otkirili na cemu treba da radite i kako ostvariti promenu koja ce biti trajna i adaptabilna morali bi da se upoznamo i da cujem celu pricu, zato je i meni tesko da vas bilo sta posavetujem. Misli da bi pravu promenu mogli da postignete kroz psihoterapiju ali ako niste u situaciji razmislite o sledecem:
      socijalna anksioznost je u svojoj etiologiji strah od odbacivanja u najsirem smislu.
      zbnog cega postoji iracionalan strah kod vas?
      kada je nastao?
      zbog cega?
      kakoseto odrazava na vasu trenutnu situaciju?

      takodje probajte sa vezbamadisanja, aplikacija je na sajtu vidite glavni meni sajta. moze vam pomoci.
      s postovanjem,
      Zarko

      Reply
  • February 8, 2016 at 8:55 pm
    Permalink

    Koliko su opasne crne misli?????????????????????? jer razmiisljam cjelo vrijeme da cU umrt da Me pokopavaju da skačeM sa balkona da cU sebi nešto napravit da se ubit bilo kako Ledi mi se krv u zilama svake sekunde tresem se vas od pomisli na to a drzi me 3 sata vec a preko dana samo me strah da mi se ne ponovi od jučer i tako svaki dan mi se ponovi popio sam tabletu MIsar 1mh prije 1 sat i nista mi ne pomaze još.. KOLIKO SU OPASNE CRNE MISLIS OCU LI POLUDIT OCU LI SE UBIT OCU LI ZAVRŠIT U LUTRICNI IMA LI POMOCI ??

    Reply
    • February 8, 2016 at 11:03 pm
      Permalink

      postovani, vec sam odgovorio na predjasnje.
      ako Vam je aktueleno veoma tesko pozovite hitnu pomoc i obratite se dezurnoj psihijatrijskoj sluzbi. nije vam mesto na internetu da kucate i da se mucite. Uradite dobru stvar za sebe, pozovite pomoc gde vam mogu asistirati, meni su ruke vezane preko interneta. Ne znam cak ni odakle pisete.
      Zato Vas molim, obratite se dezurnoj sluzbi hitne pomoci ili zavoda za mentalno zdravlje, na internetu necete naci adekvatnu pomoc.

      s postovanjem,
      Zarko

      Reply
  • February 8, 2016 at 8:51 pm
    Permalink

    Koliko su opasne crne misli?????????????????????? jer razmiisljam cjelo vrijeme da ces umrt da te pokopavaju da skačeš sa balkona da ceš sebi nešto napravit da se ubijaš bilo kako Ledi mi se krv u zilama svake sekunde tresem se vas

    Reply
    • February 8, 2016 at 11:01 pm
      Permalink

      postovani da li su ovo nametljive misli koje vas progone? da li zelite ili ne zelite to da uradite? mnogo pitanja ima koja se treba obratiti paznja.
      da li ste nekad pomisljali na sucid?
      to su ozbiljne stvari, zato vam iskreno predlazem da promenite psihijatra, obzirom da niste zadovoljni aktuelnim, i da dobor porpicate sa istim.

      Reply
  • February 8, 2016 at 7:36 pm
    Permalink

    Idem ja već 4 godine kod psihijatra koji mi je prepisao seroxat i xanax i sad sam prestao pit prije 1 mjesec
    jer sam imao teških dana i pod tom terapijam puno teski dana zapravo.. I šta kad odem psihijatru opet on mi propiše tablete i da se desi kao u ovi 4 godine da mi promaši terapiju jer je se meni samo mantalo a sad nema šta mi nije… šta kad odem prepisat ce mi tablete i pit cu ih 100 godina??

    Reply
    • February 8, 2016 at 7:51 pm
      Permalink

      treba da nadjete onda nekog psihijatra u kog imate poverenja i koji ce vam odrediti dobru terapiju.

      Reply
  • February 8, 2016 at 7:09 pm
    Permalink

    Zadnji 5 dana me napadaju crne misli da cu se ubit da cu se bacit i sve neke slicne stvari.. Neznam kako da se branim sve one pozitive stvaru u zivotu koje se planiraju i koje te usrecuju i stvaraju neku lakoču i finocu sve sam zaboravio samo crne misli jeza kroz mene strah kao da cu poludit!! Neznam više ni šta je dobro šta nije bjezim sam od sebe neznam kako se branit ni ocu li nesto uradit sebi izgubljen sam

    Reply
    • February 8, 2016 at 7:20 pm
      Permalink

      Mislim da je prava stvar za vas da se javite i da krenete na terapiju. Jer vas simptomi porilicno onesposobljavjau. Ako niste u situaciji da priusitte psihoterapiju online kod mene, ne bi bilo lose da odete do drzavnog psihijatra za terapiju i malo razgovora.
      Nista vam nece pomoci da surfujete vec vam treba dobra kvalitetnai porfesionalna pomoc od koje cete videti sigurno puno benefita.

      Reply